Hatpredikanter & falska profeter

Kämpa trons goda kamp! Herren älskar dig!
 
 
”Om världen hatar er, kom då ihåg att den har hatat mig före er.” Det säger Jesus i Johannes evangelium. Dåtidens religiösa ledare hatade verkligen Jesus och menade att de utförde Guds vilja när de fördömde Honom, då Han inte passade in i deras religiösa värld. Idag finns det hatpredikanter som predikar om helvetet och alla syndare som kommer dit. Syndare är alla som inte tror som dom.
 
En falsk profet är en sådan som predikar ett annat evangelium, fastän det inte finns ett annat evangelium. En falsk profet säger sig ha budskap från Gud, men de ljuger. En falsk profet säger sig vara troende men handlar inte efter Guds Ord. En falsk profet ser på ytan inte så farlig ut, han/hon kommer inifrån den kristna gemenskapen, men budskapet bär inte frukt, dvs det han/hon säger stämmer inte överens med dennes handlingar. Splittring, konflikter och sorg kommer i spåren, för där Herrens Ande är är frid och kärlek, inte hat och bråk.
 
Hatpredikanter och falska profeter fanns då, finns idag och kommer att finnas även imorgon. Jag vet att Herren inte fördömer mig för stt jag är lesbisk, för i så fall skulle Han inte ha talat till mig, visat sig för mig och jag hade inte fått tjäna Honom på det sätt jag gör. Det gäller dig också. Låt ingen få dig att tro att Gud inte äslkar dig pga att du är hbtq. Ingenting kan skilja dig från Guds kärlek! Herren hatar inte någon enda människa, däremot hatar Han synden. 
 
 
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Falsk profet, Frid, Hat, Hbtq, Herren Gud, Jesus, Kärlek