Veta vad som är viktigast

 
Visst finns det mycket man kan diskutera om angående tron och Guds Ord, men det är inte det viktigaste just nu! Ni vet ju ändå vart tiden lider; det är dags för er att vakna.(...) Natten går mot sitt slut och dagen är nära. Ikläd er Herren Jesus Kristus...
 
När det kommer till kritan så är det inte min sexualitet som är det viktiga, det är inte viktigt om jag avstår från kött,  tobak och alkohol; av mindre betydelse är också hur mycket jag har varit i kyrkan, gett tionde, osv. Nej, det viktigaste är om min kärlek har varit uppriktig, om Jesus har fått fylla mitt hjärta, om jag har älskat min nästa eftersom kärleken inte vållar min nästa något ont. Kärleken är lagen i dess fullhet. 
 
Snart kommer Jesus tillbaka, man kan se många tecken som tyder på det. Då ska vi väl inte bråka (ni kristna som fördömer mig och sådana som jag) - bildligt talat - om vilken färg man ska ha på bröllopskläderna, utan fokus ska ju vara på brudgummen, på Jesus! Alla mina källor har jag i Honom.